Hlavní menu divize Peugeot

Novinky
  • Peugeot
  • Novinky
  • Nový Peugeot 308: osmistupňová technologická ofenzíva

Nový Peugeot 308: osmistupňová technologická ofenzíva

Nový Peugeot 308: osmistupňová technologická ofenzíva

Peugeot pokračuje i v prvním pololetí roku 2018 v technologické ofenzívě. Motory PureTech 130 k S&S a 1.5 BlueHDi 130 k S&S u modelu NOVÝ PEUGEOT 308 jsou nyní spřaženy s automatickou osmistupňovou převodovkou nejnovější generace.

Verze Peugeot 308 GT zavádí novinku, která se zatím u žádného z modelů značky neobjevila: výkonný motor PureTech 225k  S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Tyto nové verze modelu Peugeot 308, který je již znám svým vynikajícím poměrem komfortu a působení nápravového systému, tak nyní nabízejí větší potěšení z řízení a ještě intenzivnější pocity.

Převodovka EAT8 s ovládáním Shift and Park by wire: pro více zážitků a vyšší účinnost

Automatická převodovka EAT8, která byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou firmou Aisin a představena s modelem nový Peugeot 308 GT BlueHDi 180 k S&S, je nyní k dispozici u motorů BlueHDi 130 k S&S, PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S.

Tato nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky:

  • přechodu z 6 na 8 převodových stupňů;
  • snížení hmotnosti o 2 kg oproti převodovce EAT6;
  • automatickému přechodu do režimu Neutrál (freewheeling) v rychlostech od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Spuštění automatického přechodu je možné, pokud není zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nový vývoj převodovky EAT8 přináší výjimečný uživatelský komfort a velmi příjemné řazení rychlostí. Měkčí přenos točivého momentu zajišťuje skutečné potěšení z jízdy jakoukoliv rychlostí. Automatické ovládání převodovky Shift and Park by wire, které využívá už 180 000 zákazníků vozů Peugeot 3008 a 5008, funguje intuitivně a plynule a je velice  ergonomické. Standardně se ovládá ovladači na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Z důvodu vyšší bezpečnosti se při každém vypnutí motoru automaticky aktivuje funkce Park.

Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.

Pure Efficiency: motory využívající špičkové inovace

Norma Euro 6.2, která platí od září 2017, nařizuje, aby emise oxidů dusíku (NOx) motorů nepřesáhly v reálných podmínkách 2,1krát emise zjištěné v testovacích zkušebnách. Skupina PSA se u těchto motorů dobrovolně zavázala již nyní používat koeficient 1,5, který bude povinný až v roce 2020.

BlueHDi 130 k S&S: výkony na úrovni motorů s vyšším objemem válců

Motor BlueHDi 130 k S&S o objemu 1,5 l, který dosahuje většího točivého momentu již u nejnižších otáček a ve vysokých otáčkách si zachovává výkon díky šestnáctiventilové hlavě, nabízí výkony podobné motorům vyšší řady (2,0 l).

Úspora paliva je oproti motoru BlueHDi 120 k S&S 4–6 %, a to díky zmenšení objemu válců, novému vysoce účinnému výměníku EGR a novému systému spalování, jehož geometrii si Peugeot nechal patentovat (systém použitý u vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans). Řidič má díky umístění otvoru pro plnění kapaliny AdBlue® do víka palivové nádrže výrazně usnadněnou údržbu.

Motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S používá nový systém eliminace NOx se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) 2. generace a filtr pevných částic (Diesel Particle Filter) umístěný v bezprostřední blízkosti motoru.

PureTech 130 k a PureTech 225 k S&S: benzínové motory nejnovější generace

Motor PureTech 130 k S&S dosahuje oproti předchozím verzím úsporu spotřeby o přibližně 4 %, a to díky optimalizaci účinnosti: vysoká úroveň recirkulace výfukových plynů, vysokotlaké přímé vstřikování 200–250 bar, snížení tření, optimalizace turbodmychadel.

Režim SPORT u verze PureTech 225 k S&S EAT8 ještě více zvyšuje rychlost řazení na cca 500 ms oproti 850 ms v režimu DRIVE.

Benzínové motory PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S jsou vedle třícestného katalyzátoru pro redukci emisí CO2, NOx a HC (nespálené uhlovodíky) opatřeny i filtrem pevných částic (Gazoline Particle Filter).

Nový Peugeot 308: technologická ofenzíva

Nový Peugeot 308 svým výrazným stylem, podpůrnými prvky řízení nejnovější generace a novými motory exceluje v dosahování účinnosti a radosti z řízení, které jsou pro značku Peugeot tak důležité.

Motory PureTech S&S 130 k EAT8 a BlueHDi 130 k S&S EAT8 jsou v nabídce u verzí výbavy Active, Allure a GT Line.

Nový motor PureTech 225 k S&S EAT8 doplňuje nabídku motoru BlueHDi 180 k S&S EAT8 proverzi GT.

Tyto motory budou k dispozici ve verzích hatchback a SW od:

  • dubna 2018: BlueHDi 130 k S&S EAT8 a PureTech 225 k S&S EAT8;
  • května 2018: PureTech 130 k S&S EAT8.

Odesláním kontaktního formuláře souhlasíte se zpracováním zásad osobních údajů.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů