Telefon Ostrava: +420 596 230 678 Telefon Opava: +420 553 609 980

Hlavní menu divize Peugeot

Novinky

PEUGEOT HYPERCAR 9X8

PEUGEOT HYPERCAR 9X8


PEUGEOT představuje prototyp Hypercar 9X8, nejnovější generaci svého závodního speciálu, který se v roce 2022 chystá na premiéru mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC. Hyperúčinný vůz poháněný hybridním ústrojím a vybavený pohonem všech kol, je součástí koncepce Neo-Performance značky PEUGEOT, jejímž cílem je nabídnout úspornější a k životnímu prostředí šetrnější pohon jak u běžných sériových vozů, tak u závodních speciálů. Divize PEUGEOT Sport a designéři studia PEUGEOT Design vyvinuli nebývalé úsilí a spojenými silami dali vzniknout výjimečnému vozu 9X8.

Po měsících intenzivní spolupráce odhalili vývojáři pod vedením Oliviera Jansonnieho, technického ředitele divize PEUGEOT Sport, a designéři v čele s Matthiasem Hossannem, ředitelem studia PEUGEOT Design, základní architekturu a koncepci aerodynamiky vozu PEUGEOT 9X8.




/image/70/2/majeur-05-wec-34-front-575-354.796702.jpg

PEUGEOT 9X8 jde ve stopách svých slavných předchůdců. Inspirací mu jsou vítězové vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans v letech 1992, 1993 a 2009: PEUGEOT 905 a PEUGEOT 908. 

PEUGEOT 9X8 je projektem značky PEUGEOT v souladu s její koncepcí Neo-Performance. Kombinuje maximální sportovní výkon, efektivitu, dokonalý styl a technologické know-how, které se následně zúročí i u sériových vozů.

/image/70/3/-04-wec-top-575-354.796703.jpg

Při vývoji vozu se jeho tvůrci řídili aktualizovanými předpisy Mezinárodní automobilové federace FIA a Mezinárodní automobilové organizace ACO pro novou kategorii vytrvalostních závodů Le Mans Hypercar (LMH). Ta nahrazuje bývalou hlavní kategorii LMP1. Nová pravidla umožňují větší flexibilitu v oblasti aerodynamiky a otevírají široké možnosti pro nové postupy. Aktuální pravidla poskytují větší prostor designérům a dávají vzniknout unikátním vozům. Vývojáři a designéři společnosti PEUGEOT se chopili této jedinečné příležitosti a přichází s novými technologiemi. Oprostili se od zavedených zvyklostí a vytvořili Hypercar, který se stává představitelem zcela nového druhu.

/image/70/4/majeur-05-wec-34-front-zoom-575-354.796704.jpg

Co se názvu týče, počáteční číslice 9 odkazuje na špičkové vytrvalostní závodní speciály, jakými byly legendární PEUGEOT 905 (1990–1993) a PEUGEOT 908 (2007–2011).

Písmeno X poukazuje na pohon všech kol a hybridní technologie nového vozu PEUGEOT Hypercar, který vnáší do automobilových závodů strategii značky v oblasti elektrifikace.

Pokud jde o osmičku, je obsažena ve všech názvech současných modelů PEUGEOT: 208 a 2008, 308, 3008, 5008 a rovněž i u vozu PEUGEOT 508, který nedávno prošel rukama stejného týmu vývojářů a designérů, jenž dal vzniknout prototypu Hypercar. PEUGEOT 508 se tak stává prvním vozem s označením Peugeot Sport Engineered.

DECHBEROUCÍ STYL

„Znám kvalitu práce a inovace divizí PEUGEOT Design a PEUGEOT Sport, ale musím říci, že se jim podařilo překvapit mě tímto nádherným konceptem 9X8. Kombinace silné identity značky a elegantních inovativních linií je naprosto úžasná,“ říká Linda Jacksonová, generální ředitelka společnosti PEUGEOT.

/image/71/0/17-wec-detail-jante2-575-354.796710.jpg

Při pohledu zvenčí upoutají precizně propracovaná kola vhodně doplňující vyvážené a jasně strukturované boky vozu. Průduchy blatníků odhalují pneumatiky. Vnější zpětná zrcátka jsou dokonale integrovaná do karoserie vozu, takže netvoří překážku proudění vzduchu.

/image/70/5/majeur-07-wec-3-575-354.796705.jpg

„Jako vždy u značky PEUGEOT byla základem naší práce silueta šelmy připravené ke skoku,“ vysvětluje Matthias Hossann, šéfdesignér PEUGEOT. „Z toho vychází kokpit, který se mírně naklání dopředu. Obecně lze říci, že PEUGEOT 9X8 přebírá estetické principy značky: je to štíhlý, dravý a elegantní vůz, který vzbuzuje emoce a je příslibem dynamiky.“

Kromě tvaru karoserie a celkového vzhledu pracoval tým designérů rovněž na začlenění stylových prvků specifických pro značku PEUGEOT i v těch nejmenších detailech.

/image/70/6/16-wec-detail-large-575-354.796706.jpg

Tři vrypy lvích drápů objevující se na předních světlometech i zadních světlech jsou charakteristickým identifikátorem vozů PEUGEOT. Nový znak s hlavou lva je na přídi a na bocích vozu podsvícený. Šedá Selenium s kontrastními zelenožlutými prvky v barvě Kryptonite je použita na karoserii i v kokpitu a odkazuje na novou koncepci Peugeot Sport Engineered, která byla představena u modelů 508 PSE a 508 SW PSE.

/image/70/7/10-wec-vue-dessus-mp-02-575-354.796707.jpg

Na první pohled zaujme také kokpit 9X8, kterému designéři evidentně věnovali velkou pozornost. „Chtěli jsme nabídnout opravdu specifickou verzi kokpitu,“ zdůrazňuje Matthias Hossann. 

/image/70/8/majeur-08-wec-vue-cote-mp-02-575-354.796708.jpg

„Dosud byl interiér spíše čistě funkčním a nevýrazným aspektem závodních vozů, bez jakékoliv identity značky. Kokpit jsme tedy oživili tím, že jsme zde použili naše typické barvy, i-Cockpit a klasický vzhled interiéru vozů PEUGEOT.“

/image/70/9/-09-wec-vue-gauche-mp-02-575-354.796709.jpg

„Díky tomu by měli být diváci při vysílání záběrů z onboard kamer schopni PEUGEOT okamžitě identifikovat.“

/image/71/0/17-wec-detail-jante2-575-354.796710.jpg

Při pohledu zvenčí upoutají precizně propracovaná kola vhodně doplňující vyvážené a jasně strukturované boky vozu. Průduchy blatníků odhalují pneumatiky. Vnější zpětná zrcátka jsou dokonale integrovaná do karoserie vozu, takže netvoří překážku proudění vzduchu.

/image/70/5/majeur-07-wec-3-575-354.796705.jpg

„Jako vždy u značky PEUGEOT byla základem naší práce silueta šelmy připravené ke skoku,“ vysvětluje Matthias Hossann, šéfdesignér PEUGEOT. „Z toho vychází kokpit, který se mírně naklání dopředu. Obecně lze říci, že PEUGEOT 9X8 přebírá estetické principy značky: je to štíhlý, dravý a elegantní vůz, který vzbuzuje emoce a je příslibem dynamiky.“

Kromě tvaru karoserie a celkového vzhledu pracoval tým designérů rovněž na začlenění stylových prvků specifických pro značku PEUGEOT i v těch nejmenších detailech.

/image/70/6/16-wec-detail-large-575-354.796706.jpg

Tři vrypy lvích drápů objevující se na předních světlometech i zadních světlech jsou charakteristickým identifikátorem vozů PEUGEOT. Nový znak s hlavou lva je na přídi a na bocích vozu podsvícený. Šedá Selenium s kontrastními zelenožlutými prvky v barvě Kryptonite je použita na karoserii i v kokpitu a odkazuje na novou koncepci Peugeot Sport Engineered, která byla představena u modelů 508 PSE a 508 SW PSE.

/image/70/7/10-wec-vue-dessus-mp-02-575-354.796707.jpg

Na první pohled zaujme také kokpit 9X8, kterému designéři evidentně věnovali velkou pozornost. „Chtěli jsme nabídnout opravdu specifickou verzi kokpitu,“ zdůrazňuje Matthias Hossann. 

/image/70/8/majeur-08-wec-vue-cote-mp-02-575-354.796708.jpg

„Dosud byl interiér spíše čistě funkčním a nevýrazným aspektem závodních vozů, bez jakékoliv identity značky. Kokpit jsme tedy oživili tím, že jsme zde použili naše typické barvy, i-Cockpit a klasický vzhled interiéru vozů PEUGEOT.“

/image/70/9/-09-wec-vue-gauche-mp-02-575-354.796709.jpg

„Díky tomu by měli být diváci při vysílání záběrů z onboard kamer schopni PEUGEOT okamžitě identifikovat.“

/image/71/0/17-wec-detail-jante2-575-354.796710.jpg

Při pohledu zvenčí upoutají precizně propracovaná kola vhodně doplňující vyvážené a jasně strukturované boky vozu. Průduchy blatníků odhalují pneumatiky. Vnější zpětná zrcátka jsou dokonale integrovaná do karoserie vozu, takže netvoří překážku proudění vzduchu.


Odesláním kontaktního formuláře souhlasíte se zpracováním zásad osobních údajů.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů